همتی: تا آخر همین امسال اوضاع اقتصادی خوب می‌شود!

رئیس‌ بانک مرکزی، در گفتگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد تا پایان امسال، هم شرایط اقتصادی خوب می‌شود و قیمت مسکن پایین می‌آید، هم وام ازدواج بی‌نوبت داده می‌شودو هم بازار ارز کلا با حال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فکاهیِ ملانصرالدین، این مقام بلندپایۀ اقتصادی کشور، در عین حال، اصلا نگفت که دقیقا برای چه کس یا کسانی خوب می‌شود؟ برای کسانی که از قبل براشون همه چیز خوب بود یا کسانی که اصلا نمی‌داند خوب چیست.

خبرنگار اقتصادی ما از مردم در بارۀ این که شرایط اقتصادی خوب یعنی چه، سئوالاتی را مطرح کرد و با پیرمردی در این باره گفتگو کرد و پرسید: «کارتون چیه؟» ایشان پاسخ داد: «بنده کارمند اداره بودم، حالا هم بازنشسته‌ام.» خبرنگار ما پرسید: « شرایط اقتصادی خوب یعنی چی؟» کارمند بازنشسته گفت: «والله تا من عمرم قد داده، خوب یعنی سال قبل! هر سال دریغ از پارسال! همیشه امروز چیزی را به یک قیمت می‌خری که پارسال قیمتش نصف بود.»

خبرنگار اقتصادی ما، در این باره به خانم خانه‌داری هم گفتگو کرد و اصولا معنی کلمۀ خوب را پرسید. وی پاسخ داد: « خوب یعنی این که بد نباشه!» خبرنگار ما سئوال کرد:«از خود کلمۀ خوب چه تصوری دارین؟» زن بسیار مردد و سر در گم گفت:«نمی‌دونم والله! خوب یعنی بد نباشه دیگه! من شوهرم اگه دیونه بازی نکنه، هی فت و فت سیگار نکشه، به زمین و آسمون فوش نده، می‌گیم امروز حالش خوبه…»

خبرنگار ما، دربارۀ معنی کلمۀ خوب با نوجوانی صحبت کرد و پرسید که خوب یعنی چی؟ پسرک گفت: «نمی‌دونم والله! تو دورۀ ما که نبوده! اما بابام می‌گفت قدیما خوب بود.» خبرنگار پرسید:«یعنی چی خوب بود؟»
پسرک گیج پاسخ داد:«مثل الان نبود دیگه! خوب یه چیزیه که من تا حالا ندیدم. یعنی تو دورۀ ما نبوده..! از بزرگترها بپرسین…»

خبرنگار اقتصادی ما، پس انجام چند مصاحبه، به این نتیجه رسید که منظور عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی آن است که تا پایان امسال، بحران کنونی ترمزی می‌کشد و فعلا در همین مسیر ادامه می‌دهد. حالا خودتان و شانستان که کی دوباره، اوضاع اقتصادی جفتک بزند… به تعبیر بهتر، شرایط اقتصادی تا پایان امسال، بدتر نمی‌شود. همینه که هست!

شاید این را هم بپسندید