اردوغان: خدا خیرتون نده! ما کی خواستیم سرزمین دیگران را اشغال کنیم؟

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در اظهاراتی اعلام کرد: ما قصد اشغال سرزمین دیگران را نداریم.

به گزارش خبرگزاری فکاهیِ ملانصرالدین، این سخنان رئیس‌جمهوری ترکیه، باعث شد بسیاری از کسانی که خیال می‌کردند ارتش این کشور قصد اشغال سرزمین دیگران را دارد، از شدت خجالت سرشان را پایین بگیرند و زیر لب بگویند: “ببخشین!”

به گزارش خبرنگار ما، اردوغان این سخنان را در سوچی و در گفتگو با همتای روسی خود ایراد می‌کرد، اما ابدا به چشمانش نگاه نمی‌کرد، پوتین هم با نیش باز و لبخند معنی‌دار به او نگاه می‌کرد. اردوغان در این دیدار در حالی که احساساتی شده بود، تاکید کرد: “ما به تمامیت ارضی سوریه احترام می‌گذاریم، اما تمامیت ارضی سوریه به ما احترام نمی‌گذارد. ما فقط رفتیم اون تو، تا تمامیت ارضی سوریه را ادب کنیم. اگر احترام گذاشت که گذاشت، اگر نگذاشت، قسم می‌خورم جرش می‌دیدم. حالا ببین..!”

او در ادامه، از رنج‌های ملت واقعی سوریه که اکنون با یونیفورم‌های اهدایی ارتش ترکیه، برادرانه، شانه به شانۀ نظامیان ترکیه، به کشور خودشان تجاوز می‌کنند، صحبت کرد و خاطرنشان نمود: “بی‌چارگی و در به دری و احتمال بازداشت ملت سوریه به دست بشار اسد و هی ریش بذار، هی ریش تیغ بزن، همه این‌ها به کنار؛ همین تجاوز ملت سوریه به کشور خودشان، کلی عذاب وجدان برایشان به همراه داشته است. ما هم به آن‌ها گفتیم بزنین این کردها را تکه تکه کنید، شاید عذاب وجدانتان کم شد. آره والله!”

شایان گفتن است: اردوغان، اسمِ گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و النصره و داعش را ملت سوریه گذاشته است.

شاید این را هم بپسندید